vrijdag 2 mei 2014

Risotto met meloen, walnoot en kaas.

Door: Ilse

~ Ik wist niet zo goed wat ik wilde koken vandaag. Wat ik wel wist was dat ik geen zin had om naar de winkel te gaan, dus ik moest me een beetje behelpen met dat wat ik in huis had. Toevallig had ik laatst een meloen gekocht, dus ik dacht: daar kan ik misschien wel wat mee.

Verder ben ik dol op risotto, en daar stond ook nog een klein restje van in de kast. In mijn hoofd popte zich langzaamaan een leuk receptje op, en na even te hebben gegoogeld om erachter te komen of de combinatie risotto&meloen echt wel kon, ben ik er mee aan de slag gegaan.

De ingredienten die ik heb gebruikt zijn:

ca 150 gram risotto
ca 1 liter water
1 bouillonblokje tuinkruiden
olie
1 rode ui
1 teentje knoflook
boter
een ei (optioneel)
zout
een halve (galia)meloen
6 walnoten
2 plakken kaas

Als eerste breng je het water aan de kook, en doe je het bouillonblokje erbij. Laat dit even koken, en snijd ondertussen de ui en knoflook in kleine stukjes en fruit deze in wat olie in een braadpan.
Als dit even heeft geprutteld voeg je de risotto toe. Als de korrels een beetje glazig worden voeg je de bouillon toe. De bouillon kan je het beste met kleine hoeveelheden al roerend blijven toevoegen, zodat het goed wordt opgenomen door de rijst.

Dit proces duurt ongeveer 30 minuten. Snijd ondertussen de meloen in blokjes, en de walnoot. Als alle bouillon is opgenomen, dan voeg je de meloen+walnoot+het zout toe. Laat dit heel even meekoken, en zet daarna het vuur uit. Als laatste roer je een klein beetje boter erdoorheen en de kaas.





De kaas en walnoten heb ik later zelf bedacht en toegevoegd, omdat me dat lekker leek en het lag in de kast. Maar je kan ook ham toevoegen of andere dingen die je lekker lijken. Het ei heb ik uiteindelijk weggelaten, maar dat kan je toevoegen tegelijk met de meloen etc.

Ik wist niet precies wat ik kon verwachten van dit probeersel, maar ik vond het uiteindelijk best heel lekker geworden!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten