maandag 28 april 2014

Forever 21 in Amsterdam!

Door: Ilse

~ Hi!
Vandaag even een ouderwets shopdagje ingepland. Dit maal samen met mijn broertje! Hij wilde uiteraard het liefst naar Amsterdam, en wie ben ik dan om daar nee tegen te zeggen!? Ik woon immers praktisch in Amsterdam.

Goed, aldaar moest ik natuurlijk gelijk even de Forever21 uitproberen! Deze winkel heeft onlangs zijn eerste filiaal in Nederland geopend, en is te vinden in Amsterdam vooraan in de Kalverstraat (vanaf de Dam), maar heeft ook een ingang aan Rokin.

Ik had gedacht dat er ook wel mannenkleding zou zijn, dus in al mijn enthousiasme sleepte ik Niels mee, waarna we er al gauw achterkwamen dat er wel errúg veel tienermeisjes liepen, en her en der een verdwaalde jongen. hehe.

Slim als ik was, had ik natuurlijk van te voren al even online research gedaan naar het assortiment, en ik was op een heel schattig jurkje gestuit. Deze vond ik gelukkig redelijk snel, en uiteindelijk had ik twee jurkjes en een shirtje verzameld. Op naar de paskamers, en dan wegwezen, dachten we. De paskamers konden we eerst niet vinden. Huh? Het zou toch niet zo zijn dat deze winkel geen paskamers heeft? Na 3 rondjes door de winkel, spotte ik uiteindelijk ergens het woord 'fitting room', en dat was even schrikken, want deze ruimtes bleken totaal ón-be-reikbaar te zijn door de lange sliert mensen die zich door de winkel had gevormd, wat blijkbaar een wachtrij moest voorstellen. *slik*

Dan maar op de gok kopen, dacht ik, en ik snelde naar de kassa op de begane grond. Daar aangekomen deden zich dezelfde taferelen voor als op de verdieping erboven. :(
We sloten ons toch maar achteraan in de wachtrij, en besloten keer op keer grondig om de volgende keer gewoon via internet te bestellen.

Na een half uur wachten kon ik dan eindelijk afrekenen, en na grote onzekerheid of de kleding wel paste, kan ik met ultieme blijheid meedelen dat het past!

V.l.n.r. boven: Knit top Navy (€14,95), Pink short dress (€19,99)
Onder: Coral long dress (€19,99)

Conclusie: 
Van deze winkel word je erg hebberig. Een soort van Primark-effect. Je loopt de winkel binnen, en ziet zóveel leuks dat je ogen tekort komt. De lange rijen bij de paskamers en kassa vind ik een groot minpunt, maar wel begrijpelijk, omdat het de enige Forever21 winkel in Nederland is momenteel. Ze hebben een groot en uitgebreid assortiment, en de kleding is echt helemaal mijn smaak, en relatief goedkoop. Waar anders vind je zulke leuke jurkjes voor minder dan 20€!? (Oke, behalve bij de H&M misschien..) 
Deze winkel is zeker het proberen waard, maar ik weet niet of ik er zo gauw nog vaker heen zou gaan, ik zou de volgende keer gewoon online bestellen, dat scheelt een hoop tijd en drukte aan je hoofd. Maar ik móest natuurlijk 1x die winkel in, alleen al voor die felbegeerde gele tas. :D 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten