woensdag 23 april 2014

Quinoa met zalm en groenten

Door: Ilse

Vandaag heb ik als avondeten quinoa met zalm en groenten gekookt. Eigenlijk heb ik dit al eens eerder gemaakt, maar toen was ik vergeten om er foto's van te maken. :(

Het gerecht is simpel en snel te bereiden. Ik heb de volgende ingrediƫnten gebruikt:

3 bosuitjes
2 tomaten
1 gele paprika
250 gram gerookte zalmfilet
100 gram quinoa (ik heb dit bij de Action gekocht voor €1,69 - 225gr)
100 gram doperwtjes
Peterselie

De hoeveelheden hierboven zijn voor 2 personen, maar je kan altijd meer maken natuurlijk. :) Eerst snijd je de groenten in kleine stukjes, en die bak je in een beetje olie voor ongeveer 10 minuten. Voor de doperwtjes kan je zowel de ingevroren versie als de ingeblikte versie nemen.

De quinoa bereid je ondertussen volgens de verpakking, in een ander pannetje. Voeg aan de groenten nu de peterselie toe, en laat die even meebakken. Snijd de zalm in reepjes. Als de groenten klaar zijn zet je het vuur uit en roer je de zalm erdoorheen.



Tadaaa, een hele makkelijke, goedkope & gezonde maaltijd! Ideaal voor de student-zonder-cent (like me), of voor de weinigtijdhebbende mens. Eigenlijk voor iedereen wel. Try it out, en laat je ervaringen hier achter!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten