woensdag 25 juni 2014

Productreview: Biotherm Aquasource Gel

Door: Ilse

Een paar weken geleden heb ik me aangemeld voor een marktonderzoek bij Trnd naar Biotherm Aquasource Gel. Ik kreeg een pakketje toegestuurd met allerlei proefmonsters, kortingsbonnen en een enquêteboekje. Super leuk om uit te delen aan vriendinnen! Nu het onderzoek bijna ten einde is, komt hier mijn productreview:

Inhoud
In het pakketje wat ik opgestuurd kreeg zat het volgende:


Een grote pot Biotherm Aquasource Gel voor mezelf, een stuk of 30 (ik ben ze vergeten te tellen) proeftubetjes gel voor droge huid en normale huid, en een heleboel kortingscouponnen om uit te delen aan vriendinnen en familie!

Over Biotherm Aquasource
Biotherm Aquasource is een verfrissende gel, speciaal ontwikkeld voor vrouwen van 18 tot 30 jaar. De gel heeft een unieke luchtige geltextuur, met een verzachtende formule die zorgt voor een diepe 48-uurs hydratatie van de huid, en een langdurig stralend effect tot gevolg.

De Aquasource Gel - de naam zegt het al - bevat ingrediënten uit de oceaan:
De huid bestaat voor 70% uit water en heeft biologische overeenkomsten met deze stoffen uit de oceaan. Ingrediënten uit het diepe water kunnen daarom perfect met de huid samenwerken. Deze bieden dag na dag bescherming en herstel van de huid. Biotherm Aquasource maakt gebruik van deze kracht van de oceaan. (bron: Biotherm)
De kern van Biotherm Aquasource zit in Life Plankton. Plankton is een van de eerste levensvormen die op aarde is ontstaan, en leeft in thermale wateren. Het bestanddeel zou de natuurlijke afweer van de huid versterken.

Een ander kerningrediënt van de Aquasource Gel is Mannose, een suiker dat wordt gewonnen uit de pulp van bomen. Mannose zou een stimulerende werking hebben op de productie van nieuwe huidcellen, waardoor de huid beter in staat is om vocht vast te houden.


Eerste indruk
Het eerste wat ik dacht was: Wow! Zo'n superdeluxe product, en dat mag ik gaan testen! Ik voelde me zeer bevoorrecht. Ik had wel eens eerder een potje Biotherm cadeau gekregen van een vriendin, dus ik kende het merk al.



Ik heb zelf de grote pot (30ml) getest. Ik vind de gel erg lekker ruiken, een typisch zeeluchtje. De substantie heeft een mintgroene kleur, en is een beetje glibberig. Je kan de gel zowel 's ochtends als 's avonds gebruiken, op een gereinigde huid. Ik heb zelf een normale tot gecombineerde huid, soms egaal en soms ineens met veel pukkels. De gel voelt fris aan op de huid, dit is vooral lekker in de ochtend wanneer je nog wakker moet worden. Nadat de gel is ingetrokken voelt mijn huid lekker zacht en egaal aan. Ik heb elke dag fanatiek gesmeerd, en ik heb gemerkt dat mijn huid wel steviger is geworden. Ook voelde ik me gelijk een stuk 'fitter' in de ochtend. 




De pot kost €36,-, wat ik als student zijnde best prijzig vind. Al zou ik het wel opnieuw willen kopen als de pot leeg is. Met de kortingscoupon kan je €5,- korting krijgen bij aankopen online en bij drogisterijen. Mocht je een coupon willen, dan kan je mij persoonlijk benaderen of de website van Biotherm bezoeken en er eentje aanvragen. 

Reacties 
van vrienden en familie die Biotherm Aquasource voor mij hebben getest

''Ik vind Biotherm Aquasource Gel goed smeerbaar en lekker ruiken. Het wordt snel opgenomen door de huid en plakt niet. Een goed product dat aan de verwachting voldoet.'' - H. Groeneveld 
"Ik vind het een fijne dagcrème, verfrissend voor de huid. Met een heerlijke geur.'' - Eefje

Wist je dat..

  • Aquasource de bestseller van Biotherm is? Elke 7 seconden wordt er ergens ter wereld een Biotherm Aquasource huidverzorgingsproduct verkocht!
  • Eén verpakking Biotherm Aquasource het equivalent van 5.000 liter thermaal water bevat? 
  • Het design van de verpakking van Biotherm Aquasource geïnspireerd is op de vorm van een waterdruppel?
  • Naar schatting 50-80% van al het leven op aarde te vinden is onder het oceaanoppervlak?
  • Plankton, het belangrijkste ingrediënt van Biotherm Aquasource, 3 biljoen jaar geleden al in de oceanen op aarde voorkwam?
  • Plankton al sinds de oudheid bekend staat om zijn helende eigenschappen? Legendes uit de Middeleeuwen vertellen over vrouwen die jaarlijks naar bronnen met plankton terugkeerden om te baden. Zij beschouwden dit als de bron van de eeuwige jeugd.
  • De naam van het vochtinbrengende bestanddeel van Biotherm Aquasource, Mannose, is afgeleid van een hemelse substantie? Volgens de Bijbel liet God Manna uit de lucht vallen om dwalende Israëlieten te voeden tijdens hun tocht door de Sinaï-woestijn. 

(bron: Trnd)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten